Vértezze fel magát a kibercsalásokkal szemben, látogasson el
a KiberPajzs honlapra!

BŐVEBBEN

Úgy gondolja csalás áldozatává vált?

Amennyiben pénzügyi visszaélés gyanúja merül fel, kérjük, haladéktalanul vegye fel velünk a kapcsolatot. Munkatársaink a lehető leghamarabb intézkednek az Ön biztonsága érdekében.
Telefon: +36 (1) 999 2222
E-mail: info@ofsz.hu
Célunk, hogy minden rendelkezésünkre álló eszközzel segítsük ügyfeleinket a gyanús esetek kivizsgálásában és a további károk megelőzésében.

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel (például bankkártyával, netbankkal) való visszaélés esetén megvizsgáljuk a kárfelelősség kérdését. A kártérítési felelősség intézményünket nem terheli, ha a vizsgálat eredményeképpen az állapítható meg, hogy az ügyfél súlyosan gondatlan magatartásával hozzájárult a kár bekövetkezéséhez. A súlyos gondatlanság fennállásának kérdésében végső döntést a bíróság hozhat.

Ismerje meg a leggyakoribb csalási kísérleteket

Ha tisztában van a csalók módszereivel, már jelentős lépést tett a saját védelme érdekében. A visszaélések megelőzése nem csupán arról szól, hogy felismerjük a gyanús jeleket, hanem hogy tudatosan védjük meg magunkat a személyes adataink és pénzügyi biztonságunk érdekében. Minél inkább megértjük, hogyan működnek a csalók, annál könnyebben elkerülhetjük a csapdáikat, és növelhetjük saját biztonságunkat az online térben.

A leggyakoribb online visszaélési módszerek

Telefonos megtévesztés

A csalók banki ügyintézőnek vagy hatósági személynek adják ki magukat, és belépési kódokat kérnek.

Adathalász e-mailek és SMS-ek

Hivatalosnak tűnő üzenetekben kártékony linket küldenek, amely egy hamis weboldalra vezet.

Hamis weboldalak

Az eredeti banki felületekhez megszólalásig hasonlító oldalak, amelyek belépési adatokat próbálnak megszerezni.

Távoli elérés kérése

A felhasználót arra kérik, hogy telepítsen távoli hozzáférést biztosító alkalmazást (pl. AnyDesk, TeamViewer), mellyel átvehetik az eszköz feletti irányítást.

Mit tehet a védelme érdekében Ön?

Soha ne adja ki személyes azonosító adatait

Jelszavakat, SMS-kódokat, netbank hozzáféréseket kizárólag Ön kezelhet. Banki munkatárs ezeket soha nem kéri el telefonon vagy e-mailben.

Csak hivatalos alkalmazásokat és csatornákat használjon

Letöltéskor győződjön meg róla, hogy az alkalmazás a hivatalos áruházból (Google Play, App Store) származik. Ne kattintson gyanús linkekre.

Rendszeresen frissítse eszközeit, és használjon vírusvédelmet

Okostelefonját, számítógépét mindig naprakészen tartsa, és használjon megbízható biztonsági szoftvert.

Állítson be értesítéseket és limiteket

  • Aktiválja az SMS- vagy push-értesítést minden pénzügyi műveletre.
  • Határozzon meg napi vagy tranzakciós limiteket.
  • Ezek a beállítások segítenek abban, hogy azonnal észlelje, ha illetéktelen hozzáférés történik.

Mit teszünk mi az Ön védelméért?

Biztonságos online vásárlás

Minden internetes tranzakció során kötelező az ePIN és az egyszer használatos jelszó (OTP – One Time Password) használata, így illetéktelen személy nem férhet hozzá az Ön pénzéhez.

Automatikus értesítések

Minden sikeres tranzakcióról automatikus SMS-értesítést küldünk, így Ön azonnal tudomást szerezhet minden pénzügyi műveletről.

Tranzakciós limitek és automatikus védelem

Ügyfeleink saját igényeik szerint határozhatják meg napi pénzügyi műveleteik korlátait, amelyek Ügyfeleink saját igényeik szerint határozhatják meg napi pénzügyi műveleteik korlátait, amelyek segítenek megelőzni a visszaéléseket. A limitek beállíthatók online felületünkön vagy kérhetők ügyintézőink segítségével.

Az alábbi műveletekre állítható be korlátozás:

  • Napi készpénzfelvételek darabszáma és összege
  • Napi bankkártyás (POS) vásárlások darabszáma és összege

Ha egy tranzakció túllépi az Ön által meghatározott határt, rendszerünk automatikusan elutasítja azt – ezzel további biztonsági réteget biztosítunk pénzügyei védelmében.

Digitális biztonság a pénzügyeiben

Online csalásokkal kapcsolatos információk

BŐVEBBEN